انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار شد؛

انتخابات کمیته ملی المپیک سرانجام برگزار شد و همان طور که انتظار می‌رفت صالحی‌امیری بدون هیچ رقیبی به ریاست این کمیته برگزیده شد. خبرها حاکی از آن است که برخی از نامزدها که به رای آوردن خود اطمینان داشتند، با لبی خندان وارد جلسه شدند.
رضا صالحی‌امیری در دولت روحانی پست‌های مدیریتی مختلفی داشت، او سرپرست وزارت ورزش و جوانان، ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران را بر عهده داشت. سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که آیا او در تمام این زمینه‌ها تخصص داشته یا دارد. انتخاباتی که پیش از این کارشناسان بسیاری از مهندسی بودن و از پیش تعیین شده بودن اعضا خبر داده بودند و انصراف خسروی وفا به نفع صالحی‌امیری موید این مطلب است.
خسروی وفا به نفع صالحی‌امیری کنار کشید، محمد علی‌آبادی هم در لحظه‌های آخر انصراف داد و در گفت‌وگو با رسانه‌ها با چهره‌ای گرفته گفت: کدهایی دادند که احساس کردم باید شخص دیگری بیاید، به روحانی و مجموعه دولت احترام می‌گذارم اما برداشتم این بود که کسی که تاییدیه دولت را دارد روی کار بیاید ارزشمند‌تر است. او نامزد دبیرکلی کمیته ملی المپیک هم بود.
در ادامه انتخابات هیات‌رییسه و هیات اجرایی کمیته ملی المپیک برگزار شد. پس از انتخاب رضا صالحی‌امیری به عنوان رییس کمیته ملی المپیک، تکلیف پست دبیرکلی هم مشخص شد. در حالی که انتخاب دبیر کل به دور دوم کشیده شده بود، شاهرخ شهنازی دبیر کل قبلی کمیته ملی المپیک توانست با کسب ۳۸ رای از ۵۸ رای ماخوذه به عنوان دبیرکل کمیته ملی المپیک انتخاب شود. مهدی علی‌نژاد رییس فدراسیون ووشو نیز درحالی که در دور اول ۲۶ رای داشت، در دور دوم ۲۰ رای آورد.


علی‌نژاد، رییس فدراسیون ووشو که کاندیدای دبیرکلی کمیته ملی المپیک شده بود، پس از آنکه در رقابت برای رسیدن به این پست از شاهرخ شهنازی شکست خورد، از حضور در انتخابات خزانه‌داری هم انصراف داد.
طاهره طاهریان و فضل‌الله باقرزاده به عنوان نواب رییس کمیته ملی المپیک انتخاب شدند. در ادامه انتخابات کمیته ملی المپیک، پس از ریاست و پست دبیرکلی، انتخابات نواب رییس هم برگزار شد که در دور دوم، طاهره طاهریان، رباب شهریان،‌ هادی ساعی و فضل‌الله باقرزاده با یکدیگر رقابت کردند و در نهایت طاهره طاهریان با ۳۵ رای به عنوان نایب‌رییس اول و فضل‌الله باقرزاده با کسب ۲۵ رای نایب رییس دوم کمیته ملی المپیک شدند. همچنین رباب شهریان ۲۰ رای و‌ هادی ساعی ۱۹ رای داشتند.
گفتنی است محمود مشحون، رییس پیشین فدراسیون بسکتبال که به علت دوتابعیتی بودن از ریاست این فدراسیون انصراف داده بود به همین دلیل و فشارهایی که قبل از مجمع وارد شده بود، از حضور در مجمع انصراف داد و یکی از غایبان بزرگ انتخابات کمیته ملی المپیک بود. مشحون از نایب‌رییسی هم انصراف داد.
با توجه به انصراف علی‌نژاد، برای پست خزانه‌داری میترا نوری و کیکاووس سعیدی با یکدیگر رقابت کردند که در نهایت کیکاووس سعیدی رییس فدراسیون گلف با 35 رای به عنوان خزانه‌دار کمیته ملی المپیک انتخاب شد. میترا نوری نیز ۲۵ رای آورد و یک رای نیز باطله بود.
در ادامه انتخابات هیات اجرایی برگزار ‌شد. قبل از آغاز انتخابات محمدصادق فرجی رییس فدراسیون کاراته از حضور در هیات اجرایی انصراف داد. فضل‌الله باقرزاده هم به دلیل انتخاب در سمت نایب‌رییسی به‌طور اتوماتیک‌وار از انتخابات هیات اجرایی کنار رفت.
حکم جلب دبیرکل
در حالی ‌که انتخابات کمیته ملی المپیک در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در حال برگزاری بود، بعد از انتخاب شاهرخ شهنازی و ابقای وی به عنوان دبیرکل این کمیته، یک نفر با مامور و در حالی‌ که مدعی بود حکم جلب دبیر را در دست دارد، وارد ساختمان آکادمی کمیته ملی المپیک شد. مامور فوق که یک درجه‌دار نیروی ‌انتظامی بود با حضور در خودروی 206 جلوی در ورودی آکادمی نشسته بود و انتظار پایان مجمع را می‌کشید.
سایر اخبار این روزنامه